מרכז האבטחה של פלא-פיי <<הבא תפריט ראשי
טיפים לזיהוי עסקאות חשודות
.1 בקשות מיוחדות של הלקוח
הייה ערני וזהיר לבקשות מיוחדות של הלקוח בעת ביצוע הרכישה. להלן מספר בקשות לדוגמא שצריכות להדליק אצלך נורה אדומה:
  • בקשה לזרז את ביצוע המשלוח בתוספת תשלום
  • בקשה לשליחת המוצרים למיקום כלשהו שהוא אינו כתובת המגורים של הלקוח
  • בקשה לאיסוף המשלוח בנקודה כלשהי ברחוב וכדומה...
.2 רכישות בסכומים גבוהים
בדוק ואמת את זהות הלקוח בזהירות רבה בעת ביצוע רכישות של מוצרים בעלויות גבוהות במיוחד.
במקרים שכאלה מומלץ לנקוט את הפעולות הבאות:
  • צור קשר טלפוני עם הלקוח ואמת עימו את ההזמנה
  • אמת את מספר הטלפון של הלקוח. באפשרותך להיעזר בשירות הבא: 144 הפוך
  • אמת את כתובת הלקוח בעזרת שירות 144
  • דרוש מהלקוח להציג תעודה מזהה בעת קבלת המשלוח.
.3 כתובת המשלוח
הייה ערני לפרטים הקטנים ביותר בכתובת המשלוח שמספק לך הלקוח.
שים לב לדברים הבאים:
  • וודא כי כתובת המשלוח היא כתובת של מקום מגורים ולא מספר ת.ד.
  • וודא כי הלקוח אכן מתגורר בכתובת למשלוח אותה הוא ציין בעת ההזמנה. באפשרותך לאמת את כתובתו באמצעות שירות 144 של בזק או בשירות המקביל של חברות התקשורת האחרות.
  • אל תסכים לבקשות כגון:
    "אני אפגוש את השליח בחוץ...",
    "שהשליח יתקשר אלי לפני ואני אצא לפגוש אותו..." וכדומה.
    דרישות אלו הן שיטות נפוצות של  עבריינים להסוות את כתובת מגוריהם ולטשטש את העקבות אחריהם.
  • מומלץ לבצע את המשלוח באמצעות דואר רשום/חברת שליחויות, המחייב חתימה של הלקוח על קבלת המשלוח.